IKLAN..

Monday, May 14, 2012

RENOVATION RUMAH : MAU IKUT PROSEDUR TAPI JADI MAKIN RUMIT…


Sekarang aku paham kenapa ramaiiiiiiiiiiiiii yang renovates rumah tanpa permission…dan abah aku salah sorangnyer…dan mungkin aku pon bakal jadi salah sorang kot???haha…sungguh sangat komplikated…kalau ikut penerangan officer mpaj tempoh hari ianya taklah serumit mana…tapi biler aku view website mpaj dan bace details kat e-borang kat bahagian jabatan dan senibina..wohoooo…serabut sampai nak floor plan bagai…. …kalau sekadar rumah flat yang sekangkang kera, apa sangatlah yang berubah kan??floor plan tetap sama….dan yang ntah ape2, mpaj hanyer boleh bagi jaminan kebenaran untuk buat awning, pasang grill, wardrobe, kitchen cabinet dan pasang tiles tanpa memecahkan tiles lama…apakah????tak paham…

Kalau ikut vendor a.k.a pemilik asal rumah, derang gamble renovate macam orang2 len renovate sebab katernyer kalau mintak cara baik ngan mpaj, banyak hal lah pulak…cume aku mau datang jumpe personal dengan jiran2 aku mau kautim dengan derang which aku rase cara tu lebih baik tapi dalam masa yang sama masih mintak permission dari mpaj…cume tujuan tu agak menyimpang dari laluan…aku siap kol jmb flat untuk dapatkan kepastian tentang renovation hal…setel!..dan disebabkan prosedur details tidak diterangkan di web dan talian buat sesetengah dari kita bazirkan  masa 1  hari terkejar2 ke epf dan mpaj tapi end’s up NOTHING…sight!

 So, tengoklah nanti caner lak yer...


P/s: tak paham biler mau mintak izin ikut prosedur…macam2 hal….macam2 kerenah…

No comments: