IKLAN..

Thursday, May 10, 2012

PENGELUARAN EPF UNTUK MEMBELI RUMAH THRU AKAUN 2 ANDA..


Ok....rumah dah beli...dah dapat dah pon...sekarang ni korang nak dapatkan balik duit yang bayar 10%  from purchase price tuh...kire macam modal awal korang lah dulu sebelum dapat loan..jom cekidaut....aku pon baru riki pagi tadi then macam biase terus post kat blog sebagai reference aku jugak nanti...hehe...

i) Download borang 9C dari laman sesawang epf...print dan isi..,
ii) Salinan S&P,
iii) Salinan Penyata Kewangan Terkini pemohon,
iv) Letter Offer of Loan,
v) Salinan Deed of Assignment ( kalau rumah masih atas Master Title )

Kalau semua form dah complete and comply....baru boleh walk in terus ke kaunter epf di mana mana cawangan terdekat untuk proceed urusan....kalau ikut aku punyer pengalaman deal dengan epf sebelum ini, sangatlah efisen..bagus..aku suker...walaupon derang bagi tempoh 21 hari bekerja, tapi..eh...tak sampai seminggu dah setel...best kan???

Ok...selamat berurusan dengan epf dan selamat membuat pengeluaran duit epf anda untuk digunakan kejalan yang betul...tata...



P/s: oh...part ni laki yang kasi setel, aku tolong riki saja...wokey..!



No comments: