IKLAN..

Monday, May 7, 2012

RENOVATE RUMAH PERLU KEBENARAN PIHAK BERKUASA MAJLIS..


Aku pon sebenarnyer tak tau pada awalnya perlu minta kebenaran MPAJ kalau nak ubah suai rumah...ingatkan tak perlu tapi sebab dah dengar suare2 belakang tabir, aku tepon jugakler...biler aku google, macam2 versi keluar....dan salah satunyer adalah perlu kebenaran jiran2...wohoooo..tu yang malas....dan tak sanggup....oleh yang demikian, pagi2 lagi aku dah menelefon orang2 MPAJ...mau riki2..and yessss...memang kene mintak kebenaran MPAJ untuk renovate rumah...perlu datang kaunter, isi borang yang berkenaan ( aku tak tau nama borang sebab officer MPAJ suh datang je! ) dengan wang proses RM50...tujuan perlunya ada kebenaran dari MPAJ supaya nanti andaikata ade aduan dari jiran2, kita boleh tunjuk surat kebenaran...manelah tau kalau  jiran2 buat aduan, takut lah pulak MPAJ freeze kan renovation pastuh kene plak bayar denda..tak ker naya???oh..untuk keselamatan, bawak S&P korang sekali...

Dan yang paling gumbira, tak perlu mintak kebenaran dan tandatangan jiran2..yeay...ok..bab ke MPAJ, bior hubby yang setelkan....



P/s: baru tau kalau nak renovate rumah landed, proses lagi rumit....memang harus mintak kebenaran jiran depan, blakang , kiri dan kanan...nak pasang gazebo pon perlu permission, tau ka?aiyohhhh...aku percaye ramai tak pernah mintak permission untuk renovate rumah termasuk bapak ku..wahahaha..


No comments: