IKLAN..

Thursday, March 29, 2012

EDUCATIONAL PLAN + MEDICAL CARD + SAVINGS PLAN = OUR PROTECTION!


Ianya terjadi secara tak dirancang walaupon aku dan hubby dah rancang lama...tapi ongkosnya tidak mencukupi maka aseklah bertangguh sehinggalah ke hari ini...tapi sejak seminggu yang lalu, pintu hatiku telah diketuk oleh orang Bancassurance...hahahaha....derang datang buat taklimat dan aku terjebak skali...bukan untuk diri sendiri...tapi untuk anak tersayang....lagipon boleh buat potongan monthly dan benefit yang derang offer membuatkan aku berpuas hati...tapi aku still was2 jugak...most of ejen insuran ni manis di mulut..mula2 nak tarik orang beli insurans semuanya boleh claim belaka, tiba time yang nak claim tuh, banyak sangat prosedurnyer weh....marah tak??bengang tak??

Aku takdelah expert sangat boleh bercerita in details tentang insuran nih...ambil tahu sekadar yang aku perlu tahu saja terutamanya apa yang aku bakal ambil untuk apip...nak lagi details, sila pergi cari ejen ok....Memandangkan kompeni sendri yg jual, so aku pejam sebelah mata...

SO...ini plan yang aku ambil untuk apip hanya dengan bayaran RM100 sebulan sehingga umor anak cecah 23 tahun...:-

Quotation for PruBSN SmartLink -  
Basic Benefit :

-PruBSN SmartLink
-Crisis Shield
-Compasionate Benefit
-Accidental Death & Disablement
-Accidental Medical Reimbursement
-Hospital Benefit
-Parent Contributor
-Takaful Health2

Yang bagusnya, korang boleh suruh ejen tambah2 ape lagi benefit yang korang nak untuk pelan tuh...ala, pandailah diorang buat calculation nak kurangkan part mane yer...tapi kene amik tahu tau...jangan lepas tangan...asalkan tak jejas kan amount yang dapat untuk pendidikan..Medical card pon aku ambil sekali untuk apip, takut2 berlaku apa2 yang tak diingini, aku ni kerje swasta, bukan gomen..walaupon memang ada medical covered untuk anak selagi kami bekerja....sape tahu akan datang?

Yang aku paling suke tang benefit Parent Contributor...Andainya berlaku apa2 kematian atau hilang upaya kekal kepada payer (aku ler tuh), maka PruBsn SmartLink yang akan membiayai sehingga umor anak 23 tahun....yang ni kalau tak betol, walaupon aku dah mati, aku bangun balik kasi cekik2 ejen..hahaha..

Ok..sebenarnya banyak benefit lagi yang boleh dapat..banyak korang bayar, banyak lah benefit yer dop??aku?hanya bayar takat yang aku mampu la der..bayor memahal caner aku nak soping lak nanti kan??lalala...hehe..macam yang aku kasi tau awal2, aku tak expert nak citer2 hal insurans..korang tahulah nak buat apa yang patut kan?..Ni pon nak pergi jumpe ejen balik ade hal nak discuss n nak proceed...

Aku tak jual insurans tau, aku citer ni pon bukan untuk promote mane2 insurans cume nak kongsi faedah dan kepentingannya saja..ok..tapi ini bukan bermakna kalau ko tak ambil insurans untuk anak, ko memang tak concern hal anak, Cuma mungkin masanya belum tiba dan duit masih belum mencukupi lagi...betul tak??bai-bai...

P/s : Sharing is caring kan??....

No comments: