IKLAN..

Monday, October 22, 2012

IT’S IN MY STOMACH!


Semalam terjumper rakan senasib…dia masih dara- masih belum berkahwin…bukan kategori kawan tapi boleh get along jadi kawan sebab ade history perut yang sama..huhu..dari riak muka memang dia risau takot tak boleh pregnant andai berkahwin nanti..dulu tak pernah terpikir akan ade nya ketumbuhan dalam perut nih…bila dah dapat tahu, tak imagine pon yang ramaiiiii nya wanita2 diluar sana tak kiralah anak dara, sudah berkahwin, baru berkahwin dan umor late 40-an pon berpeluang didampingi endometriosis…masa zaman anak dara, never ever in my life masuk wad hatta for any reason pon…dah kawen..dah beranak..hadoiiiii…macam2 lah penyakit…but tak pernah blame perkahwinan..tak pernah blame anak…ini adalah suratan hidupku…marriage dan anak adalah reason aku survived…my pride..my joy…and my happiness…semuanya bersatu kerana sebab itu..

True…aku dapat ramai kawan hasil penyakit aku nih..ngeh!..sungguh membentuk perpaduan betol kan???Mostly kenal melalui medium perantaraan terdekat iaitu hospital…sungguh pon bukanlah spesis peramah giler kumpul kawan2 tapi eh, dah ade friendship di situ…semuanya tiba-tiba tanpa disedari..at least aku tau aku tidak keseorangan…bukan aku the only one yang ade penyakit ini..malah ada yang even worstttt dari aku…itu yang aku perlu bersyukur…lucky me heh??!!

Aku letakkan diri aku sebagai salah seorang insan yang bertuah sebab masih berpeluang dapat anak walaupon *hakikatnya pesakit2 endo ni sukar hamil..( *majority )....sukar bukan bermaksud takboleh..Cuma peluang tuh tipis..tapi sebagai mahluk tuhan…kita disuruh berusaha right???buatlah apa saja cara asalkan ko tak pergi jumpe bomoh…takut2 terkena dengan bomoh macam yang kene tangkap pakai spender tuh..

To whom especially endometriosis sista yang masih mencuba mendapatkan zuriat anda, sila jangan berputus asa..kita tak tau rezeki kita bile..doctor pon tidak mengatakan bahawa kalau ada endo, maka tak boleh beranak..no..no..no..rezeki tuhan yang bagi..tinggal antara ada usaha atau tidak ok ..aku pon tengah berusaha untuk dapat kan anak lagi nih…mau sihhhh!kesian kat apip kalau dia sorang2 kan???bagi dia geng…hopefully berjaya…..sekarang musim mengawan…hahaha…

To fibrod sista..keep on fighting!!!..




No comments: