IKLAN..

Tuesday, October 23, 2012

DIM SUM @ QUALITY HOTEL KL





Panas2 lepas kenyang terus menggelabah update laju2...finally setelah 2 tahun 5 bulan lepas beranakkan apip, barulah den meraso makan kek sini...den dah mintak sebelom den beranak lagi tapi tak dapat2...ni ha..hari ini dalam sejarah lah nih...apepon kenyang sudah...credit to hubby lah sebab habiskan duit anda di sini demi tembolok bini..melayang 80 henggetttt.....huahuahua...sape suruh kenalkan aku dengan dak Dim Sum nih..??!!

Ok..kite pergi time lunch..da 2nd couple yang enter the Meisan Restaurant...orang len lunch pukul 1, kitorang suka suki cabut awal pukul 12 nak chop tempat punyer pasal...lambat2 kang full house ler pulak...sebab tak booking dulu, main redah je tu yang jadi gini...huhu...

Dim Sum di Meisan adalah Buffet style ok..kalau tak silap aku, RM31.50 sekepala..tak plus2 lagi air yang korang order...boleh pilih nak juice atau Chinese tea yang datang dengan set..
Variety of Dim Sum yang korang boleh jumpe dan makan kat sini...antara larat atau tidak aje..mostly isi Dim Sum yang aku jumpe adalah ayam, ikan atau udang...yong tau foo ada...dessert pon ada..bubur ayam ada...hok yang nak panaskan badan, sejukkan badan..tinggal nak cedok jer.....kenyanggg sangat wohh!!Mata dan perut kenyang..sama adil ngeh ngeh!

Tapi kan...Mei San yang mula2 aku pergi awal 2007 dulu rasanya lagi banyak choices....lagi rambang mata...selection dessert pon banyakkkk....makanan sampingan yang lain pon banyakkkkk lengkap dengan mee segala jenis bagai...now....macam takde...ker derang tak masak lagi sebab aku serbu awal??




Selamat makan semuaaaa....


Puan sedap...


Si sedap yang gojesss

Semua jenis Dim Sum aku makan tapi yang paling bestttttt....isi ikan ape ntah di balut dan dikukus dalam daun pisang..orang kiter panggil ape??pais ikan ek??Sedap gilos sampai menjilat chopstick......Hok tu je aku balun 3 set, laki balun 2 set....memang melantakkk macam bela saka...huahua...




Sedap-sedap-sedapnyerrrrrr



sedap tak terkireee...


tamak bedal banyak2!


Chinese Tea


yong tau foo with plain soup


Dim Sum dalam sup...or ntahhh...bedal jer...


ini fungsinyer untuk hilangkan dahage...


ini pulak fungsinyer untuk sejukkan panas badannnn....


perut sengkak tak larat nak makan dessert banyak2....


This is it!

Kot korang teringin nak makan, jangan risauuuu...di sini adalah halal....boleh pergi walk-in weekdays...kalau weekend aku tak tau bukak or tutup...

Burppppp...ALHAMDULILLAHHHHHHHH......kenyang sudah!...


No comments: