IKLAN..

Friday, December 14, 2012

OVARIAN CYST ALTERNATIVE TREATMENT


Hai alahai..tak sudah2 pasal pasal penyakit kan...ok..by gugle found the way to treat my cyst iaitu dengan cara makan supplement...godek punyer godek, nekad untuk beli SHAKLEE GLA COMPLEX 60 capsules..nak cuba makan selama sebulan sebelum the next check up di Hospital Seri Manjung....bolehlah tengok kot2 progress cyst aku makin mengecut atau membesar...the other supplement yang doktor suggest aku makan untuk kecutkan cyst ialah pil perancang Yasmin..tapi melalui pembacaan aku, ubat-ubatan juga adalah mengikut keserasian badan..kalau orang len punya cyst boleh kecut sebab makan supplement A, doesn’t mean aku makan supplement A konfem boleh kecut jugak...tapi this is one of my ikhtiar...kecut atau tidak, aku hanya mampu tawakal dan berserah pada Allah....

According to the doc, pil Yasmin tu meninggikan kadar hormone dalam badan, maka ianya boleh mengecutkan cyst..pastu GLA Complex pulak boleh menstabilkan hormone dalam badan...cyst ini terjadik kerana kandungan hormon dalam badan tak balance, so makan supplement ni boleh kasi balance balik katernyer..so aku cuba sehingga tarikh check up bulan depan..sangat2 berharap cyst aku boleh mengecut..takmo operate2 ni..

Ok...sekarang 13/12/12 – start makan GLA Complex..patutnya kene telan 1 biji pagi 1 biji lagi malam..tapi aku telan dua2 sekali harung..huahua..gelojoh nak cepat baik punyer pasal...jadi, aku makan GLA dulu, tengok result keluar next month..hopefully ade progress pengecutan..makanan sampingan lain yang jadi part of my ikhtiar jugak such as gulsan ( pati buah delima ) and madu qolbah buat makan hari2...tapi tak start makan pil yasmin lagi sebab tak start period...so, kita makan mana yang ade dulu...Bismillah..


No comments: