IKLAN..

Wednesday, November 21, 2012

SAYANG ANAK TANGAN-TANGANKAN...


Boleh apply lagi ker peribahasa diatas tuh dalam life n persekitaran kita sekarang ni?..Just like mine before???...those were the old days...anak2 sekarang lebih advance kan...lebih cerdik...lebih bijaklah aku rase..orang kater kalau budak kecit berjalan lambat, mulut memang meriah...laju...ker sebab mulut mak dia pon boley tahan??so, copy and paste aje lah yer tak??Apip mula berjalan pada umor 1 tahun 4 bulan...tapi mulut...memangggg...macam orang tua...memang kalau aku borak dengan dia boleh tahan jugaklah nak dia menjawab...kadang2 mendidih jer hati mak nih....dan aku pulak garang dengan anak..kadang2 memang makan penampo jugaklah dak apip..salah ker perbuatan aku ni?aku cuma nak mengajar...kadang2 kene sound setepek dengan bapak aku sebab super garang dan kasar dengan anak...konon takut dak apip lari dari rumah sebab tak tahan dengan aku...huahua....

Alah, ambik contoh aku jer lah..puas gak kene bedal dengan bapak kekecik dolu...kene bantai dengan hanger, kene hentak dengan helmet, kene blasah dengan rotan halus, rotan tebal, tali pinggang...cubit  jangan cakap lah...memang penuh lebam2 satu badan...kene  tido luar rumah, kene semayang 100 kali sebab tak semayang maghrib...huahua..jenuh dah weh..rasenyer lagi teruk aku kene dari ape yang aku buat kat anak...semua adalah atas sebab mengajar...sayang sayang jugak, belasah tetap belasah...tapi tak lari dari rumah pon???makin menetap disitu adelah..ni ha sampailah sekarang dah ade anak sorang dah pon....muehehehe....

So..bagi aku, rasenyer aku tahu limit garang aku dengan anak setakat mane...memang aku tangan2 kan selagi tak memudaratkan..selagi tak lari dari konsep mengajar dan tak menghampiri makna deralah senang kata...sebenarnyer lebih kepada atas kebijaksanaan parents itu sendri sebab mereka yang lebih mengenal sifat dan tingkah laku anaknyer...wallahualam...



muka blur yang bisa mengundang penampo singgah di pipi..mama love you..




P/s : mak mengantuk nih..datang awal sebab ade meeting pukul 7 pagi, boleh???tak pernah2 mak datang opis gelap gelita lepas suboh ni hah...huarghhhhh...*sambil menguap 786 kali*..sket je lagi nak terkoyak mulut......

1 comment:

AYU Norfaizi said...

HAHAHAHHAHAHA...
klau gni aku pon rasa nak tampo :D