IKLAN..

Friday, November 16, 2012

RUMAHKU SAYANG : UKUR TINGKAP, SEWA LORI, CALLING ASTRO!


Hari ni dah Jemaat...esok akan jadi hari yang super bizi....sebab banyakkkk keje nak buat...banyak benda nak setel...

1) Appointment dah set dengan Rama2 untuk ukur tingkap sliding...checked - dah set pukul 10 pagi..

 2) Nak ke JMB untuk setel maintenance fees, tukar nama...salinan S&P diperlukan untuk tukar nama yer...checked - dah buat copy...

3) Sewa lori untuk angkat barang beserta orang2nya - laki mak jumpe kat mudah.com...RM620 beserta tukang angkat barang 4 orang. Upah pengangkat  barang adalah RM80 sekepala..tu 620 tu total harge, deposit kene bayor RM120 dulu...balance boleh bayar masa dah setel angkat barang...ni mak tukang check je..tak taulah lori tu berapa tan ok...yang deal2 dan bayor sumer koje orang laki..muehehehe...

4) Dah kol prang astro bagitau nak pindah..so derang kenelah tanggalkan piring terbang kat umah sewa untuk di pasang di rumah pandan mewah...ewahhhh...moga2 berkat lah duduk kat pandan mewah bertambah2 mewah...AMIN...

5) Then  lepas setel sumer, terus shoot ke selayang, packing barang2 rumah persediaan untuk pindah nanti...semalam cuci rumah yang sekangkang kera tu pon boleh terkangkang keletihan...ni nak pack barang kat sane plak..hadoooiiii...lemah longlai badanku ini...harap tak jumpe cicak besar tuh lagi..geli mak...

6) Taip surat  resign man *tetibe masuk senarai huahua*..aku kakak yang baek...adik nak benti koje, kakak buatkan surat-siap..terus hantar...adik nak cari koje, kakak taipkan resume, print -siap...hewhew..adik2 ko manjew..betolkan tak betty dan ayuyu???
 


setelah berhempas pulas mengemop/cuci lantai dengan sabun  - bukan aku yang buat, kikis kotoran di tiles - bukan aku yang buat, lap tingkap kat dapur - bukan aku yang buat, mop lantai bilik - bukan aku yang buat, panjat kitchennett dan lap - bukan aku yang buat, cuci toilet- bukan aku yang buat, kikis kotoran di toilet-  bukan aku yang buat.....aku jadi mandurrr....tengok pekerja buat kerja...rugi bayar mahal2 tapi curik tulang....muahahaha....


aku pon tolong gak..takdelah kejam sangat mak ni...tolong sikit2 jer...tolong hembus habuk sket2..kuis2 habuk kat sliding tuh...tapi rase macam berlari 100 meter penatnyer...huahua...


ok ..masa nih aku dah tersandar kepenatan...tapi laki masih kusyuk buat koje...aku yang curik tulang sebenarnyer..muahaha...eh, part i kat langsir dan sliding jer ok!
 

No comments: