IKLAN..

Friday, November 23, 2012

APIP DEMAM & CIRIT-BIRIT


Semalam aku EL....mujur coti banyak lagi..ngantukkkkksssss.....malam tadi apip dah getting better..tak muntah2 sebelum malam sebelumnya..tapi masih cirit birit...sampai naik ruam kat celah2 bontot...puas dah sapu econazine tapi tak surut2..*yer aku tau itu adalah steriod-tak elok*...sapu macam2 ubat *drapolene-cream baby pureen-johnson baby rashes*untuk rashes tapi macam tak hilang dengan cepat...ni godek2 dalam internet kater silalah cuba sabun Lactacyd 3.5 tuh..balik ni jugak aku beli..siap suh bagi minum susu Enfalac LF..amboiii...sampai kene tukar susu...dan bagi pocari sweet...adoiii..mane mak nak cari nih..kesianlah tengok apip sekarang ni macam fobia nak basuh bontot tapi still inform me dengan takut2 kalau dia berak....doktor kasitau kalu muntah2 dan takde progress, memanglah akan di admitted...mujur dah takde muntah2..cirit birit pon dah tak worst like before pantang masuk susu atau air memang terus cirit....apip takdelah sampai melepek walaupon dia cirit birit sebab dia adalah seorang yang kuat minum air masak dan susu...susu pon aku bancuh lite2 je...malam sebelum ni kasi makan ubat demam pon perut dia takboleh terima...by the time masuk perut je terus bunyi gronngggg...gronnngggg......bluweeeeekkkkk...terus muntah balik...now dah ade progress...tak muntah dah...but still kene monitor suhu badan dia...kesian anak aku....time nak sebok2 dengan pindah rumah ni lah dia sakit pulak....memang ujian betol...kalau boleh aku tak nak anak aku masuk sepital..kesian tengok kene cucuk letak drip kat tangan tuh..sakit...aku pon serik inikanlah pulak budak kecit...

Ok..sekarang ni aku just bagi dia minum air 100 plus untuk kasi dia tenaga dan ganti bendalir dia yang hilang sebab cirit birit...oh, tambahan air sprite yang masih ade gas tuh...ni ikut mak aku punyer pengalaman dia masa adik aku cirit birit dolu..kene admitted kat kat Ampang Putri with isolation room okeh-virus katernyer.....doktor tak kasi langsung minum susu..just bagi dia minum air sprite...dengan air garam ors tuh..tapi memang cepat baik..tapi aku ni masih bagi susu kat apip walaupon lite2 campur dengan serbuk ors tuh..apip tak berapa makan makanan lain walaupon nasi..susu adalah makanan ruji dia..kang makin kerempeng anak aku kalau dia tak minum susu...doctor pon bagi keizinan untuk bagi susu...sehari kurasakan lamanya..tak larat dengar dia menanges sebab aku tak boleh tolong ape dah...yes, sakit tu akan hilang, cepat atau lambat je...tapi tak sampai hati tengok dia menjerit2 sakit masa nak basuh bontot dan sapu ubat...nak cakap kat apip, bertahanlah tapi dia paham ker??paham gitu2 je lah...so aku kene cakap kat diri sendri, bersabarlah!


Sembuhlah cepat duhai anak....

No comments: