IKLAN..

Tuesday, November 6, 2012

RUMAHKU SAYANG BAHAGIAN 2 : LANGSIR STAGE!





Ok..sabtu lepas dah pergi cari kedai Rama-rama tuh...2 kali aku pusing tak jumpe....dalam hati mula dah pikir perlukan plan B..huahua..macam mission impossible gitu...tapi still rasa tak puas hati apesal orang len macam kacang je cari kedai tuh.. keciwa sampai aku nak beli yang readymade punyer curtain kat Tesco tuh...jumpe plak yang aku berkenan..cantek2 tapi saiz tak tau fit ker tidak...tapi laki mak tak koser nak drill2 rod langsir sendri nih...bolehlah kot kalau  nak buat cuma tak kemas lah..takut kang jadi macam kat umah bapak aku..kejap2 cabut dan sampai ke sudah tak pasang2..




Sampai2 rumah terus gugle cari address...puas jugak lah godek2 akhirnya...kalau dah jodoh tu tidak kemane...hehehe...aku kol tanyer direction kedai derang...Ahad esoknyer terus pergi sane dan jumpe...segan mule2 nak masuk kedai macam esklusif siotttt....kesimpulannyer...dah pilih kain...dah bagi address dan contact number...dah set appointment....tunggu depa datang untuk ukur...lepas dapat quotation baru kita buat keputusan agree atau tidak nak ambil khidmat depa...kalau according to them, dalam seminggu dah boleh siap dan terus pasang...aku mintak skali pasang rod langsir pasal rumah kiter takder gerudi Inul tuh..plus derang offer khidmat after sales..kalau2 rod langsir tu tercabut, boleh kol suruh derang pasangkan balik...setakat ni puas hati dengan anggaran kasar..tak taulah kot2 anggaran sebenar sampai dengar harganya pon boleh terduduk..marilah kita pakai plan B  lah..huahua...







Aku dah siap2 pilih langsir kaler dark plain cokelat...nak cari tebal tapi takmo berat2 sangat, senang nak basuh, tak nampak kotor..fussy!!!...pilih punyer  pilih jumpe lah idaman kalbu tapi tak ler tebal...sebab kaler tu dah gelap..so, it’s ok..lagipon nak letak sheer kaler cream..kontras dengan dark cokelat itu..wahhh..kalau jadilah...hall dah macam pokok2  gitu..hewhew...lagipon nak trial and error dengan si Rama2 ni dolu..kalau servis dan hasil bravo bolehlah difikirkan untuk amik khidmat lagi kalau kiterwww dah beli banglo nanti...huahuahua....murni sungguh hasrat hatiku kan....

They do consult us warna apa yang seswaiiiii nak padankan dengan warna hall tapi aku dah terbekenan kat kaler cokelat juga maka nyah lah idea korang disitu...nasihat anda tidak diperlukan...berlagak ni....takpelah...aku lebih yakin dengan pilihan aku..tak lawo di mate orang takpe, janji shantek di mata aku...muehehehe...so, that’s it...just wait and see ya!

Nampaknyer kene bersedialah makan ikan bilis selama sebulan..nak rama2 sangat kennnnn!(*sambil kopek ikan bilis*)..hampessss!








1 comment:

Unknown said...

hai baru baca blog ni...kbtlan tgh usha2 untuk rumah baru jugak...slmt berkenalan