IKLAN..

Thursday, November 29, 2012

APIP DAH SIHAT!


Alhamdulillah..lega sangat bila anak dah sihat..najis dah normal...minum susu pon dah tak muntah lagi...aku jugak turut sengsara masa dia sakit...sebelum ni puas lah dok sapu2 krim nak kasi hilang rashes kat bontot tapi macam makin worst..sampai budak kecit fobia dengan air..hasil godekkan dalam google...ramai suggest cuci dengan pencuci non buih-Lactcyd 3.5...bertindak bukan sekadar pencuci je tapi mengubati sekali rashes tuh..sebab aku sendiri tension kene ulang alik masuk toilet, dengan asek lah menukar pampers tak sampai beberapa minit, aku cari sampai dapat si Lactacyd 3.5 nih..setiap kali cuci nasji memang hanya pakai Lactacyd jer...then lap kering2 sapu krim drapolene pulak...itulah keje aku hari2....tapi suke sebab nampak hasil kalau kita disiplin sapu kat anak...sapu dan sapu ok...rasanya aku lebih banyak berikan perhatian pada bontot dari orangnya...huahuaaa....


Lactacyd 3.5 liquid & Drapolene Cream...



been using this before..ok jer tapi bila dah getting worst cam dah takde efek...


found out this at watson....wangiiiiii...mak2 guna pon boleh...


Apip punyer bakul make up penuh...barang dia lagi banyak dari aku...uwaaaa...

Hmmm...Hati rasa sangatlah puas sebab nampak hasil dan perubahan yang semakin baik...and now...apip dah pulih...bontot dia nyaman, aku pon hepiiiii....sehingga sekarang aku tak tau apa punca apip kene cirit birit sampai gitu teruk...sebab makan durian banyak kah??sebab puting kotor ker?or susu tercemar...Durian, meibi sebab gila banyak dia tibai....sayu jer rasa biler dia mintak nak makan durian tapi aku tak bagi...kenelah aku ni keraskan hati..cuma sometimes aku kalah kalau dia mintak susu sebab aku stopkan sekejap angkara cirit...puting, entahlah...aku cuci puting dengan liquid cleanser untuk puting tuh...takdelah simply2 bagi kalau puting kotor..haruslah cuci  kan...susu tercemar, pon aku dah siap tukar pack  baru tapi masih cirit...

Apepon sekarang my baby dah sembuh...hopefully takmo lagi lah cirit2 gini sampai kene sekat dia dari makan..sedih lah aku..pasal dak apip bukan jenis pemakan sangat...so, kalau dia mintak makan memang aku kasi aje..ok..tu je nak bebel luahan hati mak nih...




No comments: