IKLAN..

Monday, April 16, 2012

BUAT JUGAK WALAUPON LAMBAT..




Walaupon julung2 kali buat, tapi kalau teringat and ade modal...kiter sambut lah kecil-kecilan ala kadar yer...Sabtu pagi2 aku dah pergi pasar NSK kat Wangsa Maju nak cari kacang hancur punyer pasal untuk buat kuah kacang...mak aku cakap kat NSK situ jer ade jual...hoh...beria masak nasi himpit ni nak memenuhi hajat opahku yang teringin bebenor makan dan sambut sekali majlis besday adik yang ke 17 tahun pada 24/03...dah lepas lame dah...aku beli kek murah RM43 kat King Confectionery dapat diskaun 30% maka harga belian jadi RM30.10..hahahaha...katernyer dah sambut besday  kat asrama ngan kengkawan..so ala kadar yer di rumah....

Memang takde plan menu lain selain nasi impit...sebabnyer akhir bulan ni nak buat besday apip plak...kopaklah den!Kiter selebrate kali ni untuk dia sebab adik aku tak boleh balik rumah akhir bulan nanti, kene stay asrama.....so, dia tak join da party lah nanti..hohohohohohoh.....kesiannn!..boleh aku tayang gambo jer kat dia nanti kasi jeles...hahahha....

Sebab mak takde kat umah pergi kenduri kawen, maka aku lah tukang masak kuah kacang..gigih buat walaupon ingat2 lupe, seb baek ade wancu, my reminder...eh, ade menu tambahan last minit lah...hasil membodek abang ku dapatlah se barrel key ep ci...yabedabeduuu....meraselah opahku makan ayam kotak...hahahahahahahaha......


TIRAMISU...


D24 - nak merase punyer pasal...huhu...nak beli sebijik, pakai timbang...harge umakaihh..mahal!




Key ep ci ehsan dari abang...terime kaceh...


meriah..meriah....kenyang!


Nak letak pics pak su tiup lilin tapi ade pics my mak without tudong.....malas nak crops!



 Sunggoh miracle apip abes bedal seketol peha sampai licin....




P/s : bet balik dari ganu bawak balik lemang, so mak masak rendang ayam siap2...kat rumah dengan nasi impit kuah kacang..perghhhh...dah macam menu rayer jer aku tengok..!Kita sekarang dah mewah, makanan raye boleh makan hari2 biase jer...tak macam dolu....susah nak jumpe....

No comments: