IKLAN..

Monday, July 22, 2013

IFTAR KESEBELAS & DUA BELAS!


Kasi aku bebel dulu, baru letak gambor iftar okeh??

Macam biasa...menu hari minggu rangkumkan entri bersama..jimat idea sket..haha..haishhh...hari sabtu tengahari sket terus ke rumah tukang jahit, mahu mengambil baju melayu apip yang telah dioterkan..anakku pendet, takmo lipat2 lengan dan kaki seluar, aku kasi potong terus....selesa sket pakai..upah oter 10 hengget!

Balik rumah, basuh baju sampai 2 trip..trip pertama kasi setel dulu kain baju yang sedia ada terperuk dalam mesin stok seminggu..tak koser nak basuh hari2 uolss walaupon air adalah free..hihi..dah setengah tawun tinggal rumah ni tapi bill air manjangnyer negatip...sukerrr!..gembira rasanya tinggal di Selangor walaopon mpaj kater rumah aku alamatnyer kl...

Setel basuh, sidai...trip ke dua pulak..basuh baju2 raya apip..penangan ada anak  buat aku pokai kerana membeli mengikut nafsu..semua cantik demi si anak...persiapan raya dia sorang saje sampai 400 hengget aku banjer..tak pernah2 aku membeli belah sedemikian rupa..makbapak??pakai ajelah mane yang ade..lalala..macam tu lah makbapak kitew dolu2 kan...sekarang turn aku pulak jadi mak2...

Sabtu telah ke Carrefour untuk membeli barang2 basah, barang dapor..tengahari kalau ke pasar segar, memang yang tinggal, belen2 orang..ikan dah tak fresh, taugeh pon boleh abes..huh!makanya, aku mahu ke carrefour, eh dah tukar...AEON BIG!

Tetapi...pon hampeh!..kebanyakan barang basah dah tinggal sikit je...tak berapa nak fresh..beli mane yag perlu...patah balik ke pasar segar demi mencari kerang...tekak terasa mahu makan seringkas yang mungkin..


Yeay..kerang rebus gojes!


sayur campur sos tiram bodo!


the ultimate most wanted...kalau takde pencicah nih, makan kerang rebus tak kick hoiii! telor masin tu jangan lupaaa...

Dah tamat menu ke sebelas...jom tengok iftar ke duabelas pulak...muahaha...

Pagi2 Ahad, laki dah pergi pasar siap2 nak yang fresh punyer pasal..lantakkkk..iolss masih  tidur disisi anak...hikhikhik...


lalu membeli lala..nampak fresh katernyer...iolsss masak serai cili padi...ya hampunn sedapnyerrr!!*tepuk bahu sendri*


tomyam putih seafood...tak sedap!muahahaha..kuah tak penting..yang penting, binatang dalam kuah itu..hahahaha...


Ketam masak cili..gud job!*tepuk bahu sendri lagi*..ayam sekarang ni mahal..moh kiter makan binatang dalam laut je...tak pon binatang dalam tin pon bolehhh...


telor masin...


daging panggang...juicy gilerrrr sebab masak medium rare. ingatkan daging batang pinang..laki kater daging bahagian peha kot...daging batang pinang kalau masak rentung pon tetap lembut..hikhikhik..

Dah abessss...hari ni kepala aku pening balik pikir nak makan apa berbuka nanti...helppppp..helpppppp!

No comments: