IKLAN..

Monday, July 1, 2013

DAFTAR KELAS!


*AMARAN : ENTRY MEROYAN!!!!!*




Ahad kita pulun jalan 2 tempat..dua2 sebab nak daftar kelas...sorang baru nak masuk blajo..sorang lagi nak daftar semester baru lepas setel internship hopefully last semester...mak dah tak sabor nak pakai jubah ngan topi nih  hahaha lebih sudu dari  kuah!..almaklumler..mak blajo sampai diploma aje, time grad tak merase pakai topi empat segi wuwuwuwu!



Memula kitorang pecut ke upm dulu kasi bayar yuran laki mak ni hah..pastuh barulah ke Gombak, Kolej Universiti Islam Antarabangsa...haishhhh..bapak gue dah tak menyempat nak suruh anak masuk blajo, kolej pon kolej lahhhh janji ko blajo..KUIA ni katernyer dibawah seliaan UIA..keadaan ketika waktu pendaftaran adalah sangat sesak dan menyesakkan...oh dan tak lupa jugak menyakitkan hati...pihak urusetia pendaftaran kuia adalah sangat2 buat aku menyampah sebab tak manage pendaftaran ni sebaik mungkin..tu belum masuk pasal kos2 yang ditawarkan..seb baik keturunan aku ada ejen penyiasat hikhikhik *sape lagi, ko sorang je rajin buat koje gini beti*...sah2 jurusan yang derang offer ada yang takde pengiktirafan LAN...kene tukar kos pulakkkk...

Atau mungkin derang pon tak sangka budak2 yang mendaftar adalah terlalu ramai sampai tak terhandle..fenin!..penat tau dah datang situ, beratur panjang2 last2 sampai depan tu derang suruh tunggu nak buat taklimat tempat tinggal/hostel tapi bila tengok tentatif program taklimat bermula pada pukul 2.30..hmmm..baru jam 11..jenuh ni nak berdiri...majoriti parents pon tak tunggu dan terus pergi sendri ke UIA sebab hostel budak2 ni kat dalam UIA nun...berkejaran lah kami kesana pulak nak cop tempattt..sampai sane pon hampehhhhh..urursetia tanpa mennyelidik dulu betolker hostel dan penuh, agaknya panik sebab tengok orang terlampau ramai..terus suruh kitorang pergi ke satu lagi hostel budak2 di PV13...

PV13?ape tuh?manelah kitorang tahu labuuuu!..pamplet pon tak bagi...oh, waktu nak daftar hostel kat uia ni, aku tak turun sekali...kasi adik dan mak je turun, aku jaga anak...parking pon takde...bebudak urusetia asek bagitau suruh pergi ke PV13...tak bagitau detail PV 13 tu  kat celah mane...sampai lah adik aku pon fedup mati akal nak tanyer dan balik ke kereta dengan hampa..bila di tanyer, adik aku cakap urusetia suruh pergi PV13..dan asek ulang PV13..PV13...memang mengundang amarah okeh...aku ni ha yang dah macam nak daftar anak masuk sekolah, terus seret adik aku p tanyer balik urusetia tuh amenda PV13 nih..eh, elok pulakkkk bagi detailssss...


Kejarrr ke PV13 pulak...dalam 10 minit jugak berdiri tunggu urusetia tak sampai2...PV13 tu unit2 kondo yang KUIA provide untuk student2 derang..semua serbu bila urusetia sampai..student walaupon sebahagian dah dapat penempatan di dalam UIA, masihler ramai lagi yang tak dapat bilik so keadaan agak kelam kabut...makbapak dah terjerit2 takut anak tak dapat hostel..majoriti yang datang dari jauh okeh..johor, kedahhh..of koslah parent marah2 sebab derang terkejar2 datang sana sini nak hostel punyer pasal..urusetia pon alahaiiiii kecit2 je dan majoriti pompuan..memang tak bleh lawan lah sore2 makbapak + student2...

Sampailah ade sorang pakcik  tu jerit dan students senyap  dan pakcik tu pulak yang suggest apa yang perlu urusetia buat..huahuahua..tak taulah aku pakcik tu sape..orang luar atau lecturer ke hape  tapi nampak sangatlah urusetia memang lemah nak handle benda2 cenggini..

Dan mujurlahhh dapat bilik...dalam setiap rumah tu derang duduk 12 orang..ada semua kelengkapan kecuali sofa hempuk ngehngeh, katil double decker, tilam ade, peti ais,almari sorang satu dapat, meja blajo pon dapat sorang satu tapi dengan syarat kene make sura bil letrik tak melebihi certain2 angka....eh, okey lah tuh..ni pon dan syukurrrrr...sedang elok ngam2 bila dah sapat bilik, budak2 dari hostel UIA inform  bilik banyakssss lagi okeh...bengang sungguh!

Kedai makan memang dekat..nak beli barang2 keperluan , jalan kaki saje..senang lah sangat..shuttle bas disediakan untuk pengangkutan ke KUIA..standard lah tuh kan..dan rupenya derang bukan share rumah sesama kawan2 aje..student2 kolej lain pon ado..hiashhhh...kalau dah campur2 ni aper citer??

Ni yang aku dengar balik ni kater nak kene pindah ke penempatan lain pulak..ke dalam  UIA sinun semula...penat pon tak abes lagi mengangkut barang semalam, dah nak kene pindah balik..arghhhhhh....

Ginilah yer pengalaman mendaftarkan adik masuk sekolah...sok2 turn anak aku pulak camnerlah gayenyerrr...mesti lagi panjang karangan haku nanti kan?muahahaha....yer aku paham...urusetia2 itu manusia biasa, tidak lepas dari melakukan kesilapan seperti aku...



No comments: