IKLAN..

Monday, June 17, 2013

RUMAHKU DI RAMPOK!




Rasa nak mulakan hari dengan mencarut..%&6$32&*&^0(&%$$!!!!!!!!...okeh dah abes carut dengan sekali  nafas..macam mana nak mulakan yer...hmmm...



Hari jemaat lepas, balik dari opis kemdian mengambil anak di rumah makbapak pastu balik rumah ku syurgaku...tiba dirumah dan disambut dengan pintu grill dan pintu kayu yang dalam keadaan mencurigakan...setelah ditelek2....memang sahlah rumah ku dimasuki perompak..kurang ajor punyer perompak!..SETH TANNNNNNNNNN!!!!eh, itu nama boifren Nora Elena...hikhikhik...



Perompak telah memotong terus telinga grill ku dengan kunci2 solek hilang, pastu pandai kunci balik grill...pintu kayu tu tak tau lah derang hentak dengan ape sampai boleh terbukak pintu kayu tu...padahal aku pakai St. Guchi tau..apeda....rakan sekuriti rumah anda konon...boleh blah!



Masuk2 rumah terus cek ape yang hilang......UWAAAAaaaaaaa...adelah beberapa barang berharga yang hilang dan Ipad apip...duit memang tak simpan kat rumah..tabung ayam pon takdak..mujurrr...nak nanges tapi tak keluar2 air mata aku..pasrah ajelah...aku anggap ini ujian tuhan...mungkin ‘DIA’ bagi wake up call...baru hilang sikit...atau mungkin ‘DIA’ nak bagi rejeki lain yang lebih besarrrrr?Wallahualam....



Laki mak terus kol polis dan immidiately polis pon datang..serta ‘polis’ bantuan yang len pon datang jugak ( BACA : mak, adik2, wancu dan laki ayu - sorry tak hidang air..haha) hikhikhik...tapi datang amik keterangan aje..yang macam ‘CSI’ tu tak datang lagi..



Dah amik report, dalam pukul 8 camtuh Inspektor polis dan polis kamereman pon tiba dan memulakan penyiasatan mereka...abes bakul spenda aku derang godek2 nak cari cap jari..kejap2 derang panggil aku dan laki tanyer macam2..apip pon dah tertidur keletihan...aku lantakkan ajelah derang buat koje sebab aku dah standby depan tibi nak  tengok drama ‘ Sebenarnya Saya Isteri Dia’...muahahaha...pak polisi sembang2 sambil buat koje hampir satu jam jugaklah dengan laki mak..mak tak koser nak layan..mak nak focus kat drama....drama lebih penting okeh!



Lepas koje setel, sain report..drama pon dah abes...tidur dalam kelaparanlah kitorang..putus selera tau sebab terkejut!..tidur pon tak lena..sikit2 bangun sebab terdengar2 dan terbayang2 pencurik ketuk grill pastu ketuk pintu..trauma!eh, aku pernah tau nampak orang masuk rumah aku masa kekecik dolu pukul 5 pagi..padahal rumah aku rumah flat tingkat 4...pencuri masuk ikut pintu dapur iaitu balkoni..rumah flat dolu memang abah aku tak pasang grill sebab tak terpikir pon orang bleh panjat ikut balkoni ke tingkat 4..tinggi okeh...tapi dah namanya pencuri..memang dah nekad lah tuh nak mencuri..aku plak boleh terjaga masa pencuri tu tengah cari2 barang dalam bilik tido..tapi aku tak menjerit..kaku disitu..yang aku nampak, pencuri tu dia perasan aku jaga pastu dia hisap rokok dan aku tetap terdiam disitu...lepas pencuri dah blah ke ruang tamu, baru aku boleh menjerit panggil bapak aku...itu pon dah buat aku trauma seminggu tau tak...ok..dah abes selingan..



Nampak gaye camni takde maknenyer nak tukar tibi leper...ada hikmahnyer tibi umah aku tibi kotak besor...payah pencuri nak ngangkutnyer...rumah jiran aku pon pernah kene rompak hilang tibi okeh...tension kalau tibi hilang..tak dapat tengok drama..!ekekeke...ni dah jadi satu keje nak kemas balik kain baju yang dah berterabur..ape derang ingat aku simpan duit celah2 kain ker??orang sekarang simpan dalam bank okeh!budus!


 

- tuan inspektor kater paling lambat seminggu baru boleh kesan cap jari tapi waktu itu dah too late nak dapat barang2 balik sebab pencurik dah jual -


Rumah adalah tempat yang paling selamat tapi bila dah jadi macam nih rasa macam tak selamat pulak...lebih2 lagi bila ada anak kecit...agak2nyer kalau pasang khidmat ADT mahal ker??aku nak the moment derang hentak pintu aku terus alarm bunyik kuat2 kasi gegar jiran2...puas hati!




No comments: