IKLAN..

Tuesday, June 18, 2013

REVIEW FILEM 29 FEBRUARI...




Huahuahua..orang dah menang anugerah, baru hegeh2 nak tengok pelem..eh, aku tengok sebab izzue menang..ekekeke...gigihler tengok jugak nak tau best sangat ker pelem 29 Februari nih...hmmm...kasi korang layan gambo dulu lah pastu korang baca ajelah apa yang aku menceceh..ngehngeh!


 

Walapon pelem ni tak pecah panggung..tetaplah bestttttt di hati..touching!


      masa Tunku Abdul Rahman nak laungkan kemerdekaan..1957-MERDEKA!


 
Teraju utama - izzue ( Razak -hai izzue *lambai2* ), Jojo as Lily muda..lily tua kerepot takda pulak and Remy ( Budi yang tak tua2 )




Anugerah Blockbuster Hero Baru Terhebat..gituuu


Kengkawan opis banyak donlod citer2 pelem kat wayang...tapi sekali donlod pastu pasing2 kat kengkawan len secara bulk...tak perasan pulak ade pelem 29 Februari nih dalam Folder..cari punyer cari...udah terdelete rupanya....naseb baik kengkawan len pon ade simpan pelem nih lagi...huikss!

Ok..ok..nak citer pasal pelem nih..aku tak suka sangat citer2 KRU yang pakai teknologi CGI walaupon gempak dimata orang len sebab guna kecanggihan IT tapi tetaplah aku tak suke...macam tak realistik gitu..citer buatan KRU yang mak layan cuma Magika je..yerrr memang tak logic tapi jalan citer menarik...yang Cicakman tu tak suke sebab ntah hape2...yang ada lagu Anuar Zain tu pon mak tak suke sebab lawan-lawan pedang2 nih...

Eh, tak citer lagi pasal pelem 29/2 ek?apedaaaa..banyak sangat selingan...ngehngehngeh! Ok..mari kita mulakan..

Pelem 29 Februari ni mengisahkan Budi yang lahir pada tahun lompat 29 Februari lah yer..orang len yang sama umo dia semua dah tua2 tapi Budi ni tetaplah muda...muke dia tak makan usia...rakan2 sebaya semua dah meninggal..tahun berganti tahun, muka dia tetap gituuuuu jugak tak tua2..kiranya Budi ni dah face zaman british, zaman jepung, zaman komunis, zaman merdeka, zaman 13 Mei peristiwa berdarah pon hade jugak dia.....oh, aku tak focus masa mula2 jalan citer sebab tujuan asal kan nak tengok izzue je..muahahaha....yelah, mak nak tahu lah nape dia menang bawak watak orang buta itu...tapi aku konfiuslah..nape pak salam bagitau Budi yang Razak ( izzue ) tu dah pergi meninggalkan kite??mati or pergi tempat lain..tapi dah kalau Budi ni nanges2 masa pak salam bagitau tuh, mestilah sebab mati kan?..pastu zaman berganti zaman,kat bus stop ada pulak si Razak ni, masih meniaga jual bakul dengan anaknyer nama Budi jugak..kuikuikui..rambut Amar tu nostalgik.....Razak tu mati ker lari dari rumah sebenarnya edry oiiii!

Pastu Budi jumpe girlfren lama dia, Lily...pon aku tak focus sangat sebab tengok citer skip2..tapi ada lah jaman2 Lily dan Budi mude2 sempatlah bercinta sekejap...rehat kat opis sejam aje..jadi nak cukupkan timing tu terpaksa skip2 sebab aku pakai earphone tengok pelem ni kat computer..Fokus okeh F.O.K.U.S!asal tahu jalan citer sikit2 sudahhhhhh...

Masa Budi jumpe Lily ni, nyonya nih dah tua kene kanser dan menunggu saat kematian..memula Budi ni tak dapat terima kenyataan lah pasal tengok Lily tu dah kerepot tapi Budi tak kerepot2 lagi....tetaplah ganteng gitu!Pastu lelame Budi boleh terima kenyataan dan menggembirakan hidup Lily sampailah Doktor pon bagitau Lily ni macam ade progress yang positif la keatas penyakit kanser dia....pastu aku skip2 lagi..last2 yang aku nampak, Budi on da way lari2 nak ke sepital pastuh eksiden langgar jip berkecai cermin depan jip itu dan Budi dikejarkan ke hospital tempat yag sama dengan Lily. Masa adegan tolak2 katil sepital tu, katil derang berselisih, Lily nampak Budi dah keras atas katil tu dan panggil Budi..kat tangan Budi pegang cincin emas yang tak sempat nak bagi Lily jatuh ke lantai.....pastu Lily pon mati jadi kelip2...al tamatun  lah citernyer...sedeh okeh...nanges2 tengok citer nih...walaopon aku tengok skip2 tapi tetaplah boleh feel sampai merembes air mata...Sob..Sob...

Lagu2 dalam pelem ni pon boleh buat aku nanges...lirik dia tu macam very the menyentuh jiwa tau...auww!nak donlod lagu pulak lah!!

Watak Budi tu memang pancing simpati okeh sebab Remy Ishak kalau bawak watak orang miskin @ orang susah2 memang jadik aje..


P/s : balik ni aku nak jadi paparazzi tangkap gambor man tau beti...pastu nanti aku tepek kat seblah gambo Remy Ishak..hikhik..



No comments: