IKLAN..

Monday, March 4, 2013

CERITA SEDEH DAN GUMBIRA DI THE BIG BAD WOLF SALES!


Eh, haritu aku pernah post pasal The Big Bad Wolf ni kan??ingatkan tak berpeluang datang sini, last2 berjaya jugak kesini- mines convention...hahaha..jalan adalah jem sangat tapi bergerak lah dan manage to find the parking....sebab semalam adalah sehari sebelum hari terakhir, takdelah crowded sangat sampai tak boleh lalu pilih2 buku..tapi sedeh, buku untuk  toddler banyak yang dah habes...sape penggila novel english memang gilalah borong sebab murah-murah sangat ok...

Puas gak aku kirai2 nak cari buku untuk dak apip dan buku bergambar yang dia interested selain buku untuk aku...dapatlah sebuah for me, buku resipi...hahaha...tapi tak taulah bila nak masaknyer...ermm..aku adore sangat kat Nigella, mesti nak tengok kalau ade Nigella Bites tuh kat TLC...so, dapat sebuah buku dia adalah sangat mengujakan...konon kan...hahaha..

Kitorang takdelah borong buku..total habis duit pon tak sampai seratus sebab sales gila2 kot...mostly buku2 National Geographic, buku2 mengenal binatang...semua untuk apip.....oh, dan buku lorry dan truck...haha..apip sangat minat dengan segala kenderaan yang heavy2  dan besar2 ketika ini...


mostly beginilah gelagat kanak2 di sana yer..dapat buku terus duduk kat lantai...dia bukan kira parking tengah jalan, tempat orang nak lalu lalang tu lah yang dia duduk...haishhh...

Oh...disinilah jugak tanpa disedari henpon aku hilang..maybe jatuh ketika dok pilih2 buku, seret2 anak, kejar anak, piat tinge anak sebab aku penat kejar...henpon pulak aku letak kat poket...sedeh lah sangat waktu tuh...tu baru hilang henpon  tu, belum hilang anak ker, laki ker...nauzubillah minta dijauhkan...dah sawan kannnn sampai buat satu kali pusingan nak cari henpon di tengah2 keramaian orang..manelah tahu miracle tetibe...haha..tapi tak jumpe....

Maka pulanglah kami dengan perasaan hampa...walaupon henpon aku bukan model terkini berskrin sesentuh bagai, tapi sangat mempunyai nilai sentimental yang tinggi pemberian dari hubby...auuuwww...suwiitt tak ai.......

Sampai di rumah pukul 6 petang..tetiba dapat panggilan dari somebody yang tidak dikenali...oklah kita namakan dia Encik A...gitu..En. A kol hubby infom dia jumpe henpon aku dan mintak datang kat The Mines kedai jual henpon...ok, siap2 terus kitorang keluar rumah balik...hati sudah berbunga2 kerana henpon ku sudah diketemui kembali...dah sampai The Mines, jenuhlah kitorang kol2 En. A balik tapi tak berangkat...aku takut satu je..kene tipu dan dimain2 kan..hati i rapuh ok..haha..lama jugaklah tertonggok kat The Mines...hati tengah risaukan henpon aku tuh, jadi aku pon takde mood nak jalan2 sekitar The Mines walaupon banyakkkkkk kedai henbeg, kedai kasut dan kedai baju....

Ok, takpe2 pikir positif...mesti bersangka baik dengan orang....dan akhirnya...henpon aku dikembalikan dengan selamat ke tangan aku..ALHAMDULILLAH..panjang lagi umor henpon ni dengan aku..nyawaaaaaa...nyawaaaaaa...dah sampai sana, terus tukar bateri sebab bateri henpon aku pon dah kong...

Jalan-jalan cuci mata tengok henpon..hmmmm...barulah bersemangat yer dok??haha...


Then terus decide nak belikan tab untuk apip..eh, ntahlah tab ker i-pad ker aku tak tahu..yer..dah janji dengan diri sendri kalau ada duit lebih, mesti belikan tab untuk apip...kesian kat apip sebab semua kezen2 punyer makbapak, henpon depa canggih2...skrin sesentuh....jadi, bleh lah main talking tom ka, game2 ABC ka, puzzle lah...anak i tercongok2 takde geng sebab semua dah pakat belek henpon...sedehhhhhnyer aku  tengok anak aku macam terliur je kat henpon canggih derang....dah kate kan, hati i rapuh...again....haahaha...

Bincang2 dengan hubby, oklah aku beli sebijik...walaupon aku yang bayar, dari saat ianya dibeli, aku tak sentuh pon lagi tau..takpelah...aku bukan gila gadget..beli pon untuk anak kasi belajar, cerdik IT sket....hubby pon dah letak syarat kat apip, kasi main satu jam je sehari tak boleh lame2..aku pon prefer dia main kat taman, main basikal ker lari2 ker dari asyik tenung skrin tuh....tapi yelah budak kan..mane paham..target aku pasni nak beli beskal  atau rollerblade anak...ok lah kan...


No comments: