IKLAN..

Wednesday, August 8, 2012

A DAY OF TRAINING WITH DMFK INSPIRATIONS SDN BHD


Ok..bukan nak cerita pasal kompeni beliau..just share a little bit pengalaman aku attend kursus dengan beliau ja...semalam lah ni..satu hari ja!pendek...! rasa macam tak cukup....yup...semalam aku ade training “ Rebranding Yourself Towards Excellent” with Dato’ Hj Mohd Fadzillah Kamsah..seperti yang di pinta...rather than gelar beliau Dato’ or Dr, he called himself Hj supaya cepat sedar diri...

Kita attend training ni jangan haraplah boleh berubah immidately lagi2 kalau dah jadi habit dari kecik hingga dewasa..Cuma berharap training sebegini akan memberi inspirasi pada diri sendiri untuk berubah dari baik hari ini ke lebih baik sedikit untuk hari esok...sedikit pon cukuplah dari  tak berubah lansung...which i agree sangat2 dengan statement hj..

Permulaan kursus kami diminta menjawab soalan2 dalam kertas yang diberikan dengan tulisan biasa, bukan dengan huruf besar yang at the end Hj bagitau untuk beliau kenal seseorang melalui tulisan...berdebar-debar seh!

Hj kongsikan dengan kami cara2 untuk  mengenali diri sendiri, pasangan, anak2 dan rakan terdekat...yang sememangnya amat berguna untuk di apply dalam kehidupan kita, doa2 untuk jadi insan hebat...petua dari orang hebat, sape tak nak??Rugi wohh!Bukankah dalam Isalm pon mengajak kita berdamping dengan orang hebat supaya kehidupan kita mudah-mudahan sama hebat....AMIN!

To be honest, satu hari training yang diberikan macam  tak cukup...tu pon tak dapat nak cover semua topik..terpaksa skip2 kerana faktor masa...bulan poser beb...semua pon rushing mau balik cepat, masak!bukan aku...aku rushing sebab hubby nak ke kelas..haha..
Hj involved kan kami semua yang mana secara tak lansung involved juga pasangan masing2 walaupon berbekalkan sekadar nama penuh dan tarikh lahir pasangan ( hubby ~ nnti kiter citer2 coz nama mung slalu kene up!) dalam sesi kali ni which it’s ok sebab tak berat sebelah dan kami semua diberi perhatian sama rata, yang mana semua orang pon boleh express their feeling, tanyer soalan direct gitu pada Hj...puas hati sangat!

Semua yang berkaitan dengan raut wajah, tarikh lahir, warna kegemaran, bentuk kening, maksud nama, garisan tapak tangan, bentuk jari, tahi lalat..etc..perghhh..kalau nak taip, memang panjang ok..cukuplah kasi sikit...semuanya yang disebut tadi ada maksudnya yang tersendiri...tapi Hj said setiap persamaan dan kemungkinan yang berlaku, kita berbalik kepada kuasa Allah S.W.T juga..

Dah panjang giler dok taip lenguh-lenguh jari-perut-lapar-pagi-tadi-tak-sahur-terlajak-tido-krohhhh-krohhhhh....nak tayang2 gambar lah pulak kan...kan..kan...jeng-jeng-jeng...tadaaa...


me with Dato' Hj. Mohd Fadzillah Kamsah





P/s : You insipred me Hj, Thank you for your ILMU..


1 comment:

rEd @ppLe said...

afif nak dapt adeQ ke kak???huhuhu