IKLAN..

Monday, July 16, 2012

JOM TEROKAI NEGERI PERAK - FELDA RESIDENCE HOT SPRINGS DI SUNGKAI (^_^)


Pack da bag and count to ten.....hooorehhhh!!!!!!

Sekarang tengah hot kempen melawat negeri perak kan???..tapi aku datang ni takde kene mengena ngan keterujaan nak melawat perak...datang sini pon bersebab..kalau tak disebabkan appointment untuk follow up sesi with the doctor pasal cyst aku, memang payah sket lah nak datang...huhu...tapi tulah...kalau  dok rancang tak jadi-jadi, last2 biler tak dirancang ,jadi lah pulak..
....tercapai gak hajat aku nak bawak budak kecit datang sini...wwoottt..sejak first time sampai dolu dah jatuh chenta dengan tempat ni...sesuai la untuk orang2 berfamili ade anak2 nih...yang nak honeymoon pon boleyyyyy....view hotel tu cantekkk sangat..aku ambil deluxe room and its cost RM220 per night..to me, memang aku highly recommended lah...walaupon a bit mahal, tapi aku puas hati..pakej adalah termasuk dengan breakfast dan ticket to hotsprings, ticket hotspring adult caj RM10 hengget sekepala....kalau tak silap aku, range harga bilik berlainan mengikut normal hour, peak hour dan super peak hour...korang boleh kol direct kat Felda Travel Sdn Bhd, bagitau date yang korang nak reserve tu, then derang akan email kat korang details yang perlu korang buat...iaitu pembayaran ler yer..


 Pukul 6 pagi dah siap gerak dari Ampang.....

Jenoh den usha2..last2 dapat nombor tepon Felda, tepon and book sendri..puas hati!..Sebelom ni aku pernah p sane tapi tido kat Felda Trolak-ade company training wt doktor love...murah sket lah range harge untuk deluxe room compare dengan deluxe room kat sungkai nih..tapi aku nak yang bleh jalan kaki dalam 50 meter tanpa naik kete ke hotspring...dekat kan???best kan???

Sebab aku dah susah2 survey, korang2 takyah susah2 nak cari no. tepon Felda nih..aku bleh kasi..hihi..senang sangat nak book. Mode pembayaran adalah korang bayar 50% upon booking confirmation pastu 50% lagi bayar sehari sebelum korang check in ( yang ni leceh takut lupe so aku bayar lum sum..kasi beress)...bagi yang ade anak kecik 3 tahun ke bawah...it’s free of charge bebehhhh.....same goes wt the entrance ticket...FOC...!..




 Kalau dah sampai perak, wajib singgah rumah opah dulu, tido semalam dan kenduri durian...yeay..




Aku bermurah ati kasi contact no. untuk memudahkan urusan korang2..

FELDA TRAVEL SDN BHD
Tingkat Bawah,Felda CITI,
Jalan Maktab 6,
Off Jalan Perumahan Gurney,
54000 Kuala Lumpur.
Tel          : (603) 2698 3833
Fax                        : (603) 2694 5104
E-Mail     : saliza.r@feldaglobal.com  


 standard la kot bilik deluxe memang cenggini ler rupenyer...selesa..


 TV jer tak berapa nak canggeh tapi ade ASTRO...


 bathtab pon ade...too bad, apip takut mandi dalam bathtab..huhu..





 
Amacam, syok tak???Sebenarnyer tempat mandi2 cenggini seronok tu lebih kepada anak je..aku so-so sebab bukan boleh mandi rendam2 pon..luka operate tak baik lagi...wuwuwu...
Pakej hotel nih tak include lunch and dinner..tapi according to them, kat situ derang provide cafe, so bleh turun makan,  then bayar...macam servis restoren walk in yang lain...depa ade serve buffet and ala-carte jugak...macam kitorang nih, tido pon semalam je jadi bab makan  takde hal..harge makanan masih dalam range harga yang affordable tapi kalau bawak segerombolan, hauzzz gak poket..hihi...lagipon nak pulun dok hotspring kasi apip mandi puas2 sambil kitorang makan telor setengah masak letak kicap and lada sulah...pergghhhhhh...hehehe...oh...aku dah siap2 beli seluar mandi apip...cam aku plak yang overdose excited nih...hahahaha....


orang yang tak berapa nak sihat hanya mampu menikmati pemandangan dari jauh...sedeyyy!


Hotel Review:-
First impression aku masa sampai sini adalah.....chantekkknyerrr....tenang dan damainyer rase..(over..hihi)......akses ke hotspring pulak tu sangat dekat...boleh jalan kaki dengan anak lenggang kangkung sambil menikmati pemandangan....

Aku book bilik deluxe..ade satu katil besar, toilet cantek with bath tab...jakunnyer aku...wahahaha..kat umah takde bathtab – ade baldi jer!huhu...kalaulah ade jakuzi bestnyerrrr oiiiiiii ( kalau korang nak merase mandi dalam jakuzi and private pool, bolehlah sewa villa yang 18 unit tuh...tapi bapak mahal lah..kene tong2 sebab villa dia besarr – promote free nih )......siang kitorang berendam kat hotspring, ingatkan malam nak sambung berendam dalam bathtab tapi apip penakut dok dalam bathtab...huhuhu..Kami dinner di cafe yang disediakan....makan2 order ala-carte...quite mahal dan tak banyak pilihan lah bagi aku tapi bedal aje lah.. sambil menikmati pemandangan area hotel...satu malam rasenya tak cukup..namun apakan daya, coti terhad nak simpan untuk raya...duit pon kene simpan jugak nanti nak beli baju raya takde duit pulak...hihihi...



 haruss bawak lada sulah dan kicap untuk menikmati telur stengah masak yang superbbbb!




 ntah sejak biler jadi kegemaran...



 kalau dah begini tonggengnyer, tak superb lagi ker telur tuh???haha..




 Breakfast and Dinner di sini - Meranti Cafe...



 Menuju ke bilik...


 our room - 213



 sedang bersabar menanti dinner dihidangkan...lapaq!



 Mine - Honey Dew Juice - Hubby - Green Tea - Apip - Apple Juice


 I chosed this - Noodle Soup..


 Hubby punyer - Aglio Olio


 Apip - Fisherman's Friend ( Kids Meal )



 Total for Dinner - Quite expensive kan??


 Breakfast include dengan harga bilik...


 HEAVEN when its comes in buffet...makanan melimpah ruah...



 Betty - untuk tatapan ko....Puding roti...kempunan aku dah lepas dah..haha..




Apepon aku enjoy datang sini sebab rase tenang sangat.....next time punyer check up pon aku nak datang sini lagi...hihi..bye2...


2 comments:

unknown said...

wah..
bleh x saya nak tanya..
berapa eh book 1 rumah..
berapa orang leh masuk?
huhuh

Unknown said...


cik hanis, sy tak book rumah..sy book bilik je..deluxe room..kalau rumah a.k.a villa tuh kene kol sendri tanyer derang..sorry yer..