IKLAN..

Monday, July 23, 2012

PISANG CARAMEL DAN KARIPAP SARDIN...COBAAN PERTAMA...


Bulan poser dah start kan??? Hari minggu pon tak kemane2 yer dop???Disebabkan banyak masa terluang, aku gunakan sebaik mungkin....maka...jeng..jeng..jeng...


Bertindak diatas rasa terliur lepas bace blog makcik nih...gigih ni buat pisang caramel...tapi sedey tak berapa nak menjadi...


Gigih cari pisang kat giant....mahel...! tak tau nama pisang....sorry...


kasi bakar atas api....sampai rentung  keh...


brown sugar...nak buat sos karamel...tang ni silap pasal tak tambah air, maka sos gula hangus aku cepat mengeras...sedeh..huhu..


yeay..pisang masih tergolek atas api...


ok...pisang caramel aku dah siap....! siap dengan vanilla aiskrim as toping...sedappppp!


apip tengah get ready nak ngap!


see the caramel???keras kejung wehhh....tapi abes gak lah kene tibai...


sedap kan pip???

Kat bawah ni plak menu kedua trial and error aku hari ahad....


dipersilakan.....Mr. Karipap Sardin.......last minit punyer decision....sampai tepon mak mertua mintak resipi  nak buat doh sebab kol mak haku tak dapat2...hihi..lucky me dapat 2 orang mak yang power2 bab masak nih...My mak mertua is tokei kuih raya...and my mak ex tokei kuih2 tradisional..hihi...semua cara2 nak buat dalam kepala jer...


landing baek punyer dalam kuali....ehem..feel2 cam Dato' Fazley plak masak karipap sardin dalam Masterchef...hihi...


Tadaaaa....my first attempt nih...doh tu dah lembut tapi aku masak pakai api kuat, so side dalam cam tak berapa nak masak...ok...takpe...next time aku cube lagi...

Aku masak nih tak pakai sukatan ape2...semua sesedap rasa tangan dan mata nak letak banyak mana...



P/s: My mom is da best sifu!!!


No comments: