IKLAN..

Wednesday, July 27, 2016

KELAS RENANG APIPDOLI DI DSA KG PANDAN


Apipdoli dah join kelas renang yang baru..new place and management..kelas di advanved aquatics dah tukar tempat ke area ukm bangi...seblom ni di marina putrajaya which is still acceptable lah untuk weols yang duduk di ampang ni...tapi bila dah bertukar jauhnyer lahai..kelas pagi pulak tu..bercinta nak pergi..jadi weols decide untuk tukar tempat belajar..lebih dekat dengan rumah dan jadual renang sebelah petang..lama jugak berada dalam waiting list sebab full..almost 3 month..tetibe last week dapat kol dari pihak DSA ada tempat kosong untuk apip..vavavava...moh ler kiter..teros registerkan beliau...iols takde pon pasang impian untuk jadikan apip perenang negara pon..cukup sekadar pandai berenang..dah pandai sok, sila berhenti..kasi laluan pada adik2 yang lain, eh...masuk dua2 kepala sekaligus tak bernafas pulak weols dengan monthly expenses yang lain ni weh..kalau boleh nak kasi anak2 macam2 kelas tapi semua itu memerlukan DUIT..

Ok..kelas di DSA ni murah sikit dari AA..registration 50 hengget dan monthly payment cuma 130 hengget untuk 4 kelas..tapi rules DSA agak strict..kalau dulu di AA ko boleh la nak monteng2..tapi kali ni if ko monteng lebih 3 kali tanpa alasan kukuh derang teros terminate je ko..kalu sakit mesti provide MC untuk membolehkan kelas di ganti..jadi haruslah berpikir2 jugak seblom ponteng hahaha.. kalau kene terminate rugi wooo..kedatangan  pon ko kene scan sendri..amboi..kat DSA most student adalah chinese..coach pon chinese..satu kelas sampai 2 orang jurulatihnyer..sorang tukang ngajor sorang tukang tengok progress..harap2 bila pakai 2 jurulatih ni cepatlah hendaknya apipdoli dapat ilmu renang beliau..

First day class apipdoli nampak macam tak kekok lah pasal beliau dah ada basic renang..takdelah manjang kene selam kepala dan buat bubble heheh..tapi gaya berenang ya ampun kerasnya haih..dah macam belajar silat pulak iols tengok..berenang gaya cakar rimau kot huahuahua...sekarang apipdoli masih dalam stage junior swimmer..


Walaupon iols mengamalkan konsep paksaan untuk setiap pembelajaran anak2 tapi tetaplah kene tanyer anak2 samada derang suka dengan kelas tersebut..tadelah main taram..mula2 memang kita paksa untuk cuba..then if dah cuba tapi still tak boleh terima dan tak minat, baiklah ko berhenti seblom banyak duit dileburkan huhuhu..so far apip suka dengan kelas beliau..walaupon nampak macam non stop beliau belajar dari senin sampai ahad tapi banyak lagi masa free beliau huahuahua.. disebabkan coach apipdoli is chinese, bahasa perantaraan adalah english hihihi..harap beliau tak cepat panik..pepandailah dikau..guna bahasa isyarat pon boleh hahahahaha...


Kelas  yang baru ni nampaklah macam ala2 professional siket. Ada tukang tengok dari dekat..ada tukang monitor dari kejauhan progress setiap student. Ada banyak program dan stage yang derang offer disini..rasa macam konfiden lah sikit bila tengok proses pembelajaran macam exactly kelas renang hihi..walaupon it takes only 50 minit je belajar..apipdoli pon dah kurang gigil..hahaha..

Semoga apipdoli terus dan terus sukses in future inshaallah....




No comments: