IKLAN..

Monday, December 9, 2013

MAKAN!


Semakin lama semakin malas menghapdet belog...semakin sarat perut semakin kosong idea..yang gue tau, makan...makan...makan....sekarang berat sudah menjangkau 65 kilo...kalau ikut first pengalaman, ini adalah berat di hari nak beranakkan apip....tapi sekarang baru nak masuk 7 bulan...sudah 65 kilo..ada harapan berat makin bertambah lagi dan lagi..paha makin berlaga...adoiii....disebabkan faktor pemakanan yang seawal trimester pertama sangatlah tak berselera, sekarang time balas dendam..muahahaha...eh, suker pulak yer badan gemoks!...nak nanges tapi tak boleh kerana terlalu gembira melihat makanan....
 


Ini burger seriyusssss BESARRRR gabak okeh...GERMAN DAILY ape ntah namanya 16 hengget...tengok kebesarannyer pon boleh buat muntah....



Bahagian dalam buger itu..patty yang gemuks sangat...tapi kan, burger besor2 gini gue tak suker...gue bukan tahap kebulur...makan burger ramli kecit tu pon dah kenyang!
 

Ini pulak kerabu kaki ayam..first time makan kaki ayam yang tak payah nak sembur2 buang tulang kaki...tulang sumer dah buang...teringin punyer pasal, gigih cari tau!


Okeh, itu hari gue telah ke kampung baru area makanan singgang...korang tau kan area kedai yang semuaaaa berderet jual singgang...Kelantan kan femes amos dengan singgang derang...sebelum ni gue  memang tak berapa nak masuk la singgang2 nih...sebab pernah terkena yang hanyir punyer singgang ikan...walaupon tukang masak adalah pior kelantanese tapi masih tak boleh masuk tekak gue...laki gue memang balun je apa jua singgang sebab memang itu feberet dia...tadahal lah kan tapi gue tak boleh okeh..hanyir! sanggup makan nasi dengan kicap, lagi sedap kot!

Tetapi kedatangan gue disini...di kedai singgang kampung baru ini telah mengubah pandangan gue terhadap singgang...gue biasanya makan singgang kuah kaler kuning...orang perak punyer singgang kaler kuning kan?kan?


Malam tu rasa nak makan yang biasa2 je..nak lite2 je..takmo siakap 3 rasa stim bagai..takmo udang buttermilk bagai...nak sesimple2 punyer lauk...muahaha..giler ah...simple punyer lauk pon pemalas nak masak kan....uhukuhuk! tapi bukan salah gue...salahkan bubuk dalam beras kat rumah gue itu...maklumlah beli beras 5 kilo, masaknyer jarang jaraaaaang, tetibe bukak bekas beras, banyak bubuk dari beras uolsss...terus tawar hati nak masak  marah kat bubuk lalalalala...kedai tu  served air dalam jug comel2...suker!!


Tadaaaa..inilah lauk simpel gue lakibini...telor dadar, daging masak merah tu stanby kalau singgang tak kene dengan tekak hikhikhik tapi sebab singgang itu tersedapppppp lah sangat, terus lupa kat daging masak merah....pastu gue order ikan sardin rebus + goreng...dan kangkung belacan..sambal belacan harus ada okeh...


Nampak tak singgang itu..namanya singgang ikan kembung...tak hanyir lansung uolssss...berselero gue makan....padahal lauk2 sangatlah dalam istilah ' ko boleh masak kat rumah kotttt'! hahahaha...tapi apa nak buat, malas menguasai diriku..eh tak,...bubuk yang jahat!..total kene tiaw oleh lauk2 sebegini adalah 38 hengget tunaiiii...

Makanya gue suggest korang untuk cuba singgang kat kampung baru nih...sedapppppp wohhh!



No comments: