IKLAN..

Tuesday, June 12, 2012

SABA RESTAURANT @ JALAN JELATEK


Haluuu...haluuuu...i'm back....dah lame tak publish tempat makan yang menarik yep? Aku bz menahan sakit.....so hari ni perut pon dah getting better...bleh la aku post pics yang dah lame dok terperap dalam pc...ok jom tengok sesame yer...ekceli aku pon dah tak ingat biler aku pergi sini tapi yang pasti sebelom aku balik kampung lah...hubby yang teringin and as usual, aku pollow ajer....sebelom ni pon aku pernah post entry pasal SABA ni tapi citer pasal BAKLAVA jer...right???so kali ni aku berpeluang makan sini, bleh la komen ape2 yang patut...huhuhu..



apip super excited jumpe sudu...hihi..


memula nampak restoren ni dari luar, takut jer nak masuk nampak macam eksklusif sangat....tapiiii...very the mamaks style...



derang serve mendalah ni memule..aku tak ingat ape ke namenyer tapi makan dengan nasi lah kot..kaler merah tuh rase masam2. Apip bedal abes karot dalam sos merah tuh..huiyohh... and lagi satu tuh pedas...tak suke sebab ade daun ketumbar..


Kami menanti dengan penoh kesabaran sebab orang ramai sangat...dah macam warung mamak pulak....


tempat duduk sangat selesa uoollllss...


apip tengah kusyuk menikmati karotttt...



aku pilih menu nih....LAMB KEBAB. - served with roti...walaupon ade bauuuuu sket tapi aku suker sebab lembutttt je daging nyer...huhu...makan satu pon kenyang dah...tang salad tuh plak, biase2 jer keh...



ohhh..yang ni menu tetap apip..hahaha...tapi dia tak makan sangat pon sebab kentang tuh goreng tak garing...



haaa tuuuu diaaaaa....ni lah menu pilihan hubby...MANDY LAMB....nasi dia panjanggggggg....hahaha...ade saiz hidangan kalau tak silap aku....dan daging tuh memang lembuttttttt gilossssssss...sedapppp...tapi tulah...cara served tuh cam tak menarik jer kan...


aku  order honey dew and orange juice.....hah...sini air buah memang fresh lah...packaging pon stail pakai buang cenggini....



see????dak apip sungguh teruja makan...



Hidangan yang sungguh berterabur...orang makan kat sini memang ramai sampai derang tak cukup kaki tangan nak layan sensorang....tu pasal menu yang kitorang order tak sampai serentak...huhuhu...crowded sangat pon tak besh kan???



Okkk...dah kenyang haruslah pulang......bai-bai....kalau dapat meja kat luar, view makan memang cantek sunggoh!


Semua hidangan ni dalam bahase derang, so sape2 yang first time datang memang fenin la dok tergaru2 kepala tanyer nak makan ape...hihi...tu yang kitorang pilih hidangan yang glemer2 je cam kebab and nasi mandy tuh...sedap memang sedap tapi ni je lah kot da first and ever...hihihi...



P/s : aku prefer western lagi kot!hihi..


No comments: