IKLAN..

Monday, September 3, 2012

TRIFFLES TAK BERAPA NAK JADI



Ok...sebenarnye dah beberapa kali aku coba buat triffles ni...jadi memang jadi tapi kurang sedap di tekak aku lah...hubby plak tak berapa berkenan jadi aku takde motivator untuk push aku buat triffles supaya jadi lebih enak dimakan..tapi sebab ia adalah salah satu dessert yang memang aku suker makan, maka aku gigih juga  buat triffles ni..cuba dan cuba sampai aku sendri puas hati dengan tekstur yang aku nak...part yang selalu fail adalah agar2...yer...agar2 memang lah senang je petik jari nak masaknyer tapi selalu yang buat spoil sebab salah beli agar2...aku baru tahu kalau untuk tifles yang enak sila pakai Jeli Nona....ok..dah pernah suruh adik carikan jeli nona tapi dia bantai beli jele agar2...hmssppssttttt...dah beli, blasah aje la pakai jele agar2 tuh...still sedap, masih boleh dimakan cuma tekstur tak yang macam aku nak.... makanya cobaan aku masih gagal menjadi perfecto!

 

- Nak Jeli Nona yang nih!-


 

-Nak Triffles yang hok nih!...syedappnyerrr...-


  

sedappppp jugakkkk!

 

mak aihhh....tak tahan tengok wohhh!!


Ni pon sama....slurrrpppppppp.....yummynyerrr..


P/s : Sumber pics  from google, aku rembat tanpa izin..tenkiu...


No comments: