IKLAN..

Thursday, December 4, 2014

INI BUKAN SEBAB DIET!


Dinner semalam...ayam grill n salad lagi...salad tu upgrade siket ada tambahan jagung hok kelmarin punyer..jangan membazir..sila habiskan apa yang ada dalam esbok dulu...ceaaaa!


Oh ada tambahan menu jugak...laki rikues nak spageti aglio olio..malas nak tumbok, semua bahan iolss hiris dan campak dalam kuali..setel masalah!

Semalam iols sahur pon belen2 ayam grill..jadiler buat alas perut...nak ganti poser...selagi tak ganti tulah laki asek bising suruh ganti...ate, awok pesennyer ganti last minit manjang hikhik!

Tadi ada solat hajat dan bacaan yasin buat one of the staff yang sedang kritikal di icu dimana kondisi beliau sedang sarat mengandung dengan keadaan jantung yg tersumbat...doktor bilang peluang survived baby dalam kandungan lebih tinggi dari ibunya...takott dengar!tak mustahil perkara itu boleh terjadi pada kita kita ni, wanita yang mengandung...sedeh dengar tau...simpati sangat...walaupon wanita yang mati ketika melahirkan anak akan dijanjikan syurga kerana mati syahid but still.....nyawa kottt?!

Sedehnya ya allah!tak dapat nak bayangkan kalau iolss yang ada kat tempat beliau...baru cyst pecah dalam perut pon dah rasa macam struggle sangat nak hidup huhu..

Walaupon realitinya iolss dan beliau tidaklah serapat mana tapi atas dasar sama jantina dan sama title 'emak' iolss doakan semoga beliau n baby dalam perut selamatlah hendaknya..amin!yelah, kita tak tau canerlah masib kita nanti haishhhh!

Masa pregnant lah pon banyak penyakit mudah dapat...kencing manis, darah tinggi bla bla bla..takott wohh!!

Jaga kesihatan okeh!


No comments: